دنیا گردی

زیبایی های دنیا رو بگرد و خوش بگذرون..

دنیا گردی

زیبایی های دنیا رو بگرد و خوش بگذرون..

  • ۰
  • ۰

دهلی پایتخت هند به خاطر پیش زمینه تاریخی غنی، دارای موزه های متعددی می باشد که قدیمی ترین عتیقه جات، صنایع دستی و میراث فرهنگی را حفظ کرده اند. دهلی با بناهای تاریخی باورنکردنی همواره برای گردشگران تور هند که مشتاق به کشف تاریخ هندوستان هستند ، جذاب می باشد. با ۵ تا از معروف ترین موزه های دهلی آشنا شوید:



موزه ملی تاریخ طبیعی

این موزه ملی دهلی واقع در خیابان باراخامبا در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد و توسط وزارت جنگل و محیط زیست اداره شد. با یک مدل دایناسور غول پیکر در مقابل موزه مواجه خواهید شد و غرفه های نمایشگاه پر از حیوانات و پرندگان اشیا مربوط به تاریخ ، اکولوژی و محیط زیست می باشد. 


موزه صنعت

این موزه معروف به موزه ملی صنایع دستی واقع در پراگاتی یکی از بزرگترین موزه های صنعتی در هند می باشد. این موزه تحت مدیریت وزارت پارچه ، دولت هند و گالری های هنری ، صنایع هندی، حکاکی های چوبی، نقاشی و غیره می باشد. 


موزه نیروی هوایی

موزه نیروی هوایی واقع در خیابان پالام در دهلی نو ، صنعت هوایی هند را به تصویر می کشد. این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. همچنین یک گالری داخل موزه وجود دارد که عکس های تاریخی، یونیفرم، و اسلحه های خصوصی را به تصویر می کشد.  


موزه گاندی اسمیریتی

موزه گاندی اسمیریتی که متعلق به گاندی می باشد، کلکسیون عکس های خصوصی مربوط به ماهاتما گاندی را به نمایش می گذارد. این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و دوشنبه های تعطیل می باشد. 


گالری ملی هنر مدرن

گالری ملی هنر مدرن که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد، هنر معاصر هند را به تصویر کشید. این موزه واقع در جیپور در نزدیکی دروازه هند ، اقامتگاه ماهاراجا ی جیپور بوده است. این موزه همچنین شعبه هایی در بمبئی، بنگلور دارد که ۱۴۰۰۰ اثر هنری متعلق به هنرمندانی مثل توماس دنیل، راجا راوی ورما، آبانیندراناث تاگور، رابیندراناث تاگور و غیره را به نمایش می کذارد. 



  • ۹۷/۰۱/۰۳
  • سحر وفادار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی